tisdag 27 januari 2009

Vegetarisk von anka



I dag har jag lagat mat åt en tant, efter det så tog jag en promenad över skanstull. Till min stora förvåning så höll en duva på att flyga in i mig, alltså sjukt nära (kände typ vingen slå mot min jacka) så jag blev ju självklart förskrckt och skrek till som jag brukar. Vilket påföljden blev att jag sa tyst för mig själv -Helvete! och tittade surt åt den dumma duvan. I samma veva så spottade jag åt duvans håll för att visa honom att vi inte var vänner, jag skämdes regält när jag insåg att spottet hamnade rakt i ansiktet på honom. Vilken jävla diss, bli spottat rakt i ansiktet!
Som straff åt mig själv så kommer jag aldrig äta duva (vilket nog aldrig skulle falla mig in ändå) och lagar till en fantastisk anka med wok.
------------------------------------
Vegetarisk anka (finns att köpa på asiatiska affärer)
mjölk
vetemjöl
lite passerande tomater
salt
hackad inlagd ingefära
1 vitlök
Wok från påse
-------------------------------------
Stek i lite smör för att sedan blanda och låta puttra ett tag. Vetemjölet tog jag bara i för att det skulle bli tjockare och mer grytigt. Ta inte för mycket ingefära då smakar det toalett. Blanda i woken och stek ett tag tills det faller dig i smaken.
-------------------------------------
Kommentar: Enligt källor så finns det olika sorters soyakött rätter som typ kyckling och sånt fast ankan ska vara godast. Håll i hatten för det smakade otroligt gott. Kanske var det ingefäran som gjorde mycket av arbetet eller att jag tog i lite av den såsen ankan låg i. Ja, vem fan vet men rekommenderad blir den i alla fall. Hurra för anka!
-------------------------------------
Dagens låt: M Ward/Helicopter

Inga kommentarer: