måndag 23 mars 2009

Man bah dööör liksom, hörde du det, herr och fru konsument!


Hallå där glorias äppelgård, som har tagit mig med storm!
- Man tackar och bockar!
Hur har det här gått till?
- Glorias Äppelgård är ett familjeföretag, som ligger på traditionsrik mark strax utanför Lund i Skåne. Den vackra äppelgården omfattar cirka 12 000 träd och sköts modernt och miljövänligt.
Det låter som en dröm, drömmer jag nu?
- Nej, som tur är är du fullt vaken. Äpplena förädlas till delikata och spännande smakförhöjare. I sortimentet ingår flera sorters marmelader, geléer och inläggningar. Varje variant har sin karakteristiska smaksättning. Dessutom finns äppelcidervinäger med olika kryddsättningar. Produkterna säljs i särskilt utvalda delikatess- och presentbutiker och från vår egen gårdsbutik.
Jag är så lycklig!
- Det borde du vara.
Jag köpte en burk med Glorias Heta, varför har jag inte köpt den förut?
- Jaha, du menar den som är en god stark sås gjord på äpplen, Piri-Piri, äppelcidervinäger, paprika, lök, vitlök, salt och socker. Den som är lika god till kött som i köttfärssås, grönsaksrätter, potatismos eller till fisk, fågel mm?
Ja precis den!
- Du har äntligen handlat rätt helt enkelt, vissa har inte din tur så du ska vara lycklig.
Det är jag, tack för allt!
- Varsågod.

Inga kommentarer: