onsdag 9 januari 2008

Le big salad.

Le big salad är igentligen en rätt som
kommer från restaurangbaren Snotty på skånegatan.
Eftersom jag nu helt enkelt snor namnet så kan man säga att det
är min rätt. Rättvist? Nej men livet är ganska värdelöst ibland...
_________________________________
Stek detta i olja:
tomat
sparris
röd paprika
champinjoner
morot
aburgine
lite lök
_________________________________
Stek ihop allt och ha i lite balsamvinäger.
Toppa med en skiva chevreost.
_________________________________
Komentar:
Sjukt jävla gott! får gåshud bara jag skriver detta!
Lätt, nyttigt med sommarkänsla.
Man kan ha mer saker till men det behövs inte.
Skulle kunna leva på detta resten av livet.
_________________________________

Dagens låt: The Sadies - Anna Leigh

2 kommentarer:

Anonym sa...

För i helvete Sebastian! Jag gjorde precis en sån här sallad, fast bytte auberginen mot bladspenat. Smarrigt värre!

/Erik

The Picnic Boy sa...

Finemang Erik!!!
bladspenat kommer från himlen har jag hört.
chevre kommer från hästen!