måndag 12 oktober 2009

Rolling Rösti

När rollerpig strular runt på stureplan visas ingen pardon. Hon slänger sig med termer som "you better reconize" och "zup fool?" När hon inte vill se smal ut för fulla män och skrika när hon talar, gillar rollerpig att koppla av med lite hemlagad rösti. Mitt i natten rullar hon ut i köket och väsnas bland kastruller och smuts. Hemligheten är mycket peppar, skriker hon så att grannarna knackar i taket.
----------------------------------
4 potatisar
2 morötter
nypa salt
1 lök
onödigt mycket svartpeppar
hackad smörgåsgurka
1 ägg
En skvätt grädde
-----------------------------------
hacka och riv allt och blanda ihop i en bunke.
Låt stå ett tag. Stek på låg värme i tio min (ungefär) på varje sida.
Servera med lingon.
-----------------------------------
kommentar: Jo, visst är det från vettet att man inte gör detta ofta.
Billigt och mättande.
-----------------------------------
Nattens novell: Hon rullade en natt.

2 kommentarer:

lyckorusimagen sa...

Hittade dig nu, exakt nu. Eller okej, för fem minuter sen. Annars skulle jag ju inte hinna läsa igenom några inlägg, le och bokmärka. För det är du nu. Bokmärkt!

The Picnic Boy sa...

fabolöst, fabolöst!
jag känner att begreppet bokmärkt passar i min hand. lite som dödsmärkt med steven segal fast utan det onda.