onsdag 14 oktober 2009

Brinn i helvetet SL, här ska bakas pizza!


Jag är runthönsad av SL även när jag sover. När jag sover sätter de in grekiska män i spärrarna som kastar in resenärer i vagnarna. SL borde skämmas, skämmas över att kliva in i människors hjärnor och säga att det är okej att betala sjuka mängder pengar för försenade tåg från helvetet.

Jag reser varsamt nu. Jag ser mig om efter mördare och kontrollanter. En stor svensk man kom i dagarna in på tunnelbanan med en väska som han smekte och sneglade glatt på kompaniet i vagnen. Jag gick av. Vagnen sprängdes inte, men nästa gång gör den säkert det.

Det bakas pizza i det lagom rektangulära köket. Pizzan smakar tonfisk. Det gör den nästan jämt. Jag glömmer nästan med flit att köpa jäst för att jag är störd.

Pizzadeg på bakpulver
---------------------------------
4 dl vetemjöl
1,5 dl vatten
2 tsk bakpulver
lite salt och socker
50 gram smör
---------------------------------
Rör ihop och knåda ut med händerna. Förgrädda i 5 min, sedan på med valfri produkt som kan tyckas vara lämplig att ha på pizza. Ost är ju gott.
---------------------------------
Kommentar: pizza smakar alltid äckligt om den inte är köpt från en pizzeria, men jag har inte plats för en stor ugn. Detta bröd blir okej för att vara en jävla svenne-deg.
---------------------------------
Nattens spel: Micro Machines 2 till snes.




2 kommentarer:

Anonym sa...

du o dina delfinpizzor! Köp färdig pizza-deg då, finns på rulle i närmaste butik (hemköp i ringen), enkelt o bra färdig deg som bara är att rulla ut o kavla till lite o en skvätt tomatsås ingår oxå i förpackningen, kanske får krydda till lite själv på såset. Nu vet jag i alla fall vad jag ska bjuda på till nästkommande bjudning, tack / Lotten

The Picnic Boy sa...

men hallå liksom! det braiga (ja du såg rätt, man får skriva braiga hur mycket man vill) är ju att göra sin egen deg om tex den lokala handlaren har stängt igen för dagen eller du sitter fast i handbojor. såset hit å dit, krydda den som krydda vill brukar jag leva efter.

/lök